BlogRosshalindarozali: February 2017

Pages

15 Feb 2017

BUASIR BERDARAH..TUNGGU ATAU IKHTIAR?


Selamat petang...

Sementara tunggu zohor..nak share dulu la testimoni dari kak rohaya..

" Suami kak  alami masalah BUASIR yg teruk..boleh lihat gambar yer.. Darah keluar macam period.. so kak ikhtiar bagi set buasir..



Teruskan dengan set  buasir, otot bahagian dalam  yg keluaq tu dah kecut dah jadi kecik sangt meme puashati cuma darh ja x berenti lg.


Luka dalaman ni bahaya kan..last beli pulak #vivix & cinch tea..sebab dia kan dah jdi letih..so masa bulan offer kak belikan vivix untk dia sebagai hadiah ..


Walaupun ramai yang kata mahal sirap vivix ni? untuk tersayang beli jugak..MASYAALLAH...minum tak hbis sebotol, DARAH DAH STOP tau...badan pun dah TAK LETIH..

meme ajaib betol la vivix kan...kalau boleh setiap bulan mau beli untuk dia😊😊😊"

Anda yang alami masalah yang sama..tapi masih berfikir2...dah luka berdarah pun masih tunggu..



Ingat!!! Berubat dulu sebelum PARAH..dah teruk ambil masa tau nak sembuh .😊

Nak try set buasir atau vivix boleh pm kak lin..free consultation..tips dn cara pemakanan diberi selepas anda terima barang yer..


#Wapp01135161912

KEROSAKAN BUAH PINGGANG DAN PENYAKIT BERANGKAI IKHTIAR DENGAN VIVIX!!

Assalamualaikum..

Jom baca kisah sis yam ni..

" Asalnya ayah yam ada kencing manis..jantung.. kami bagi vivix kat ayah.. moga2 ada perubahan...
sehinggakan Vivix ni, antara suplement kegemaran ayah yam.


Ayah yam sebelum ni , ada masalah kerosakkan buah pinggang pada sebelah kanan sejak 2009.. Dan sebaik ayah saya amalkan vivix selama 3 bulan berturut-turut untuk kencing manis dan jantung pada tahun 2014.

Alhamdulillah, dengan izin Allah, suatu ketika ayah saya pergi check up dengan Dr pakar untuk check up semua organ dalaman,al maklum ayah saya kaya penyakit antaranya Diabetis, Jantung, Buah Pinggang Rosak, Gout dan pernah terkena minor strok.

Ayah sendiri cakap yang Doktor Pakar terkejut, "En Sa'ari! buah pinggan encik dah mula berfungsi balik lah." Syukur sangat, Bukan buah pinggang sahaja mula berfungsi balik, tapi kencing manis dah terkawal, gout mula larikan diri dari ayah. Alhamdulillah.

Mak yam pun amalkan vivix, seronok sangat tengok mak,ayah saya sihat. Tiada apa yang saya mampu balas melainkan usaha untuk bantu pulihkan kesihatan mereka untuk mereka beribadah."



Vivix hanyalah ikhtiar untuk mencegah. Vivix sangat berbaloi. Cubalah,pasti anda teruja! :)
Yang sihat, Tak perlu tunggu sakit baru nak berikhtiar kan..

Alhamdulillah semua dengan izinNya..nak cuba blh pm kak lin..free guide okayπŸ‘Œ

#ShakleeOnlineHomeBiz
#Wapp01135161912
#VivixUntukPelbagaiPenyakit

TIPS ATASI SAKIT BELAKANG AKIBAT EPIDURAL DAN 10 FAKTA TENTANG EPIDURAL..



Apa itu EPIDURAL?


Epidural  adalah salah satu kaedah pembiusan yang paling banyak digunakan untuk proses kelahiran cara pembedahan caeserean. 

Epidural adalah kaedah pengurusan sakit yang paling terkenal yang digunakan bagi mengurangkan sakit2 ibu bersalin yang sangat digemari oleh ibu2 pada masa ini..

BAGAIMANA EPIDURAL DILAKUKAN?


Epidural merupakan pembiusan separuh badan, dimana ketika suntikan pembiusan dibuat, ibu berada dalam keadaan sedar.

Epidural bertindak serta memberikan kesan kepada sistem saraf pusat, sistem kardiovaskular dan sistem pernafasan. Ia akan memberikan kesan kepada tekanan darah, pernafasan, degupan jantung dan beberapa fungsi penting badan yang lain. 

Prosedur epidural hanya boleh dilakukan oleh pakar bius bertauliah sahaja. Prosedur Suntikan Satu Tiub Halus berdiameter 0.45mm akan dimasukkan ke dalam lumbar dengan suntikan jarum di luar kawasan saraf tunjang dan cecair meningis..

Apabila ubat bius telah dimasukkan, ianya akan membasahi akar saraf supaya kesan lebih efektif..Melalui tiub halus inilah, nanti kadar pengaliran ubat  kan memberi kesan kebas kepada saraf yang meiputi kawasan rahim dan servik.

Kadangkala pembedahan yang dilakukan secara kecemasan setelah bayi di dalam kandungan stress dan perlu dikeluarkan segera atas pelbagai sebab. Justeru, ini menyebabkan penggunaan epidural yang tidak dijangka. 

FAKTA DAN KELEBIHAN SUNTIKAN EPIDURAL..

πŸ‘‰  Teknik pembiusan Epidural yang hanya dilakukan oleh pakar bius memerlukan ubat bius disuntik ke bahagian tulang belakang dimana ia akan merebak dan menyekat saraf kesakitan untuk berfungsi sementara waktu..

πŸ‘‰ Suntikan Epidural dapat membantu bakal ibu menahan kesakitan pada fasa pertama dan kedua kelahiran. Pada peringkat kedua kelahiran walaupuan ibu berasa kebas, ianya sama sekali tidak menggangu keupayaan ibu untuk meneran dan mengeluarkan bayinya..

πŸ‘‰ Ubat bius yang digunakan akan mula berfungsi sekitar 5-10minit selepas disuntik kepada ibu. Suntikan ini tidak memberikan kesan mengantuk kepada bakal ibu.

πŸ‘‰ Epidural merupakan ubat tahan sakit yang paling selamat dan sangat duperlukan sekiranya ibu mempunyai masalah kesihatan seperti jantung dan tekanan darah tinggi.

πŸ‘‰ Epidural menyebabkan saluran darah mengembang sekaligus melancarkan pengaliran darah kepada bayi dan secara tidak langsung dapat mengurangkan risiko bayi lemas..

πŸ‘‰ Bakal ibu akan diminta untuk duduk atau mengiring mengikut keselesaan selepas diberi serba sedikit penerangan tentang suntikan epidural  yang akan dilakukan...

πŸ‘‰ Jika bukaan serviks sudah mencapai 8cm atau wanita tersebut sudah bersalin lebih daripada satu kali, kaedah ini adalah amat tidak digalakkan. Ini adalah kerana jarak masa bersalin yang lebih cepat akan menyebabkan suntikan ini tidak begitu berkesan...

πŸ‘‰ Kajian terbaru menunjukkan suntikan epidural yang diambil oleh bakal ibu bukan sahaja tidak mengganggu proses bersalin, malah ia dapat mengurangkan risiko caesarean.

πŸ‘‰ Selain mengurangkan kesakitan, epidural akan memberikan rasa kebas di bahagian bawah perut, ari2 dan rasa sengal di bahagian kaki.

πŸ‘‰ Perlu diketahui, Epidural tidak akan menjamin 100% dapat mengurangkan kesakitan. Kadangkala faktor posisi tubuh ibu semasa dibius dan struktur kedudukan tulang juga akan menyukarkan pakar bius melakukan suntikan dikawasan yang tepat.

Kesannya, ia boleh menjadi antara sebab suntikan ini kurang memberi kesan yang diinginkan.

KESAN SAMPINGAN EPIDURAL..

Banyak kajian yang membuktikan bahawa epidural tidak akan meninggalkan kesan sampingan dalam jangka masa panjang, tetapi apa yang boleh didengari ialah rasa yang tidak selesa dengan RASA KEBAS DAN NYILU pada pinggang dan bahagian bawah badan.

Ada juga ibu yang mengadu mengalami sakut kepala yang kuat akibat ksbocoran cecair meningis.

Ia boleh diatasi dengan cara berehat secukupnya dan banyakksn minum air.

Ada juga dikalangan kawan2 dan pelanggan saya mengamalkan vivix dan ostematrix shaklee untuk atasi kesan Epidural.. Dan tiada lagi kebas2 sakit di bahagian belakang.. Asalkan konsisten pasti berhasil..






Nak cuba juga vivix dan ostematrix shaklee boleh hubungi saya :

πŸ‘‰ wapp 01135161912
πŸ‘‰ Fb Rosshalinda Rozali

Moga penjelasan diats untuk Epidural dapat difahami oleh anda semua😊

9 Feb 2017

OFFER LECITHIN & ALFALFA SEPANJANG FEBRUARI DAN MARCH!!!




Assalamualaikum semua..

Alhamdulillah..setiap awal bulan saja pakat2 tanya kan offer untuk produk shaklee..

Bulan ni shaklee bagi kat hampa potongan 50% tau..beli 1 LECITHIN @ ALFALFA shaklee hampa dapat 1 botol secara PERCUMA..tak perlu nak bayaq apa2 tau..

Jom singgah di fb saya πŸ‘‰ Rosshalinda Rozali untuk info2 yang padat okay..

Berminat nak dapatkan produk offer ni..boleh wapp saya 01135161912.πŸ˜‰
BlogRosshalindarozali © . Designed by MaisarahSidi.com