BlogRosshalindarozali: 2017

9 Nov 2017

PEMINAT VIVIX SHAKLEE..SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR JADI AHLI?

Alhamdulillah..Dah seminggu lebih berlalu untuk bulan November..

Tak terlewat lagi untuk kak lin update..Promosi sirap vivix yang dikenali ramai sebagai alternatif bagi pesakit kronik..

Bulan November 2017, adanya DISKAUN sebanyak 5% untuk belian twin pack, jimat lebih kurang Rm40+..

Lagi, hampa layak daftar ahli shaklee secara PERCUMA..toksah bayaq apa2 pun..kan dah namanya FREE..jimat lagi Rm79.50..

Kita bagi tambahan lagi..FREE POSTAGE..jimat lagi Rm10.60..😍

Tak habis lagi..Siap dapat cash back Rm35+..

So untung ke rugi? Jom terus wapp kak lin untuk pendaftaran hampa sekarang..

www.wasap.my/+601135161912.

See uolls next celoteh yer..

23 Aug 2017

9 TANDA HB ANDA RENDAH!!

Assalamualaikum semua..

Lama tak bersiaran..sedikit kebizianπŸ˜‚

Jom arini kita tambahkan pengetahuan tentang tanda2 hb( hemoglobin) anda rendah..

Hb merupakan sel darah yang sangat penting fungsinya.. Hb adalah satu bentuk protein yang terdapat dalam sel darah merah kita.. Ini adalah komponen pigmen yang kandungannya kaya dengan zat besi.

Fungsi utama hemoglobin ini adalah untuk membawa oksigen yang kita sedut dan mengangkut ke semua pelusuk tubuh kita..itu secara bahasa kasarnya..

Jom kita tengok tanda2 bilamana hb amda rendah..



1. CEPAT LETIH - ini terjadi berikutan kurangnya oksigen yang diangkut ke seluruh tubuh serta kekurangan gizi dan zat makanan yang diperlukan oleh tubuh..

2. MUKA DAN KULIT KELIHATAN PUCAT - seperti yang sedia kita maklum, bilamana hb kita rendah, disitu kurangnya darah merah di dalam badan kita, hanya darah putih saja yang optimum..jadi gejala sebegini akan terjadi.

3. SAKIT KEPALA - dimana kurangkan darah merah akan menyebabkan sakit kepala secara tiba2..ia salahs atu randa hb anda rendah..

4. BENGKAK KAKI DAN TANGAN - pabila kurangkan oksigen yang diedar ke seluruh badan oleh hb tadi, ini boleh terjadi..

5. NAJIS BERCAMPUR DARAH - ini biasanya terjadi untuk ibu hamil dimana semasa proses kehamilan, badannya memerlukan zat besi yang secukupnya untuk diri sendiri serta bayi di dalam kandungan..kadangkala terjadinya diikuti dengan sembelit dan buasir..

6. SUKAR BERNAFAS - kurangnya oksigen yang diangkut ke seluruh tubuh dan biasanya hb rendah, akan terjadi denyutan jantung yang amat cepat sehingga sukar bernafas..dinasihatkan supaya tarik nafas sedalam yang mungkin untuk tenangkan diri.


7. KELUAR PELUH YANG BANYAK - ini biasanya akan terjadi didahului oleh sakit kepala tiba2 dan keluar peluh yang banyak di bahagian badan, kaki dan tangan..ianya salah satu faktor hb anda rendah.


8. KEGUGURAN RAMBUT YANG BANYAK - kadangkala hb rendah penyebab rambut gugur, rak semestinya penggunaan shampoo dan perapi rambut sahaja.. sila kenal pasti penyebab gugurnya rambut anda..


9. PERNAH PITAM DAN PENGSAN SECARA TIBA2 -bilamana sakit kepala yang terjadi akibat dari hb rendah tak diatasi segera, gejala  pitam atau pengsan secara tiba2 mungkin akan terjadi.. dinasihatkan berehat seketika untuk mengelakkan benda ini terjadi..


Moga semua info ini berguna untuk kita semua ok..

Nanti kita tengok apa yang perlu dilakukan untuk naikkan hb yang rendah ni..





3 Apr 2017

TOKSIN BANYAK! BAHAYA ATAU TIDAK?

Lama tak bersiaran..sedikit kebizian disitu..πŸ™‚

Alhamdulillah..arini saya nak share tentang TOKSIN!

Benda ni bahaya ke tidak??

Apa itu TOKSIN?

Toksin berasal dari bahasa yunani kuno iaitu sebuah zat beracun yang diproduksi di dalam sel sebuah zat beracun yang di produksi di dalam sel atau organisme hidup..


Toksin di dalam tubuh manusia yerjadi akibat daripada pencemaran.. antaranya ialah pencemaran makanan akibat penggunaan bahan kimia secara berleluasa seperti racun perosak, racun serangga dan baja kimia untuk aktiviti pertanian..

Kesihatan menjadi lebih parah apabila manusia mengambil makanan yang mengandungi bahan pengawet, perasa tiruan, dan bahan tambahan.



Pelbagai kes kesihatan sekarang 90% puncanya daripada toksin..

Adakah ia boleh dielakkan??

Jawapannya susah nak dielakkan dengan keadaan sekarang ni..tambahan pencemaran bukan saja di dalam makanan seharian malah persekitaran kita pun berlaku pencemaran..

Tapi kita boleh berikhtiar untuk singkirkan toksin di dalam badan dengan makanan tambahan..

Antara tanda2 tubuh kita banyak toksin ialah :-

1) Lenguh Badan
2) Sembelit
3) Masalah Jerawat
4) Badan Lesu
5) Berat Badan Naik
6) Diet tapi tak turun2 berat..
7) Sukar Tidur Malam
8) Penyakit berangkai
9) Merokok
10) Dll



Apakah makanan tambahan yang sesuai untuk singkirkan toksin di dalam badan??

Antara makanan tambahan yang sesuai untuk singkirkan toksin ialah :-

1) Dtx Complex - bertindak sebagai penapis toksin dalam badan serta membantu menyingkirkn racun serta bahan toksin yang telah terkumpul di dalam hati..

2) Herblax - Membersih najis, lemak dan toksin di bahagian usus..

3) Peppermint Ginger Plus - Melegakan ketidakselesaan perut, membuang angin serta membantu penghadaman.

4) Alfalfa Complex -Bertindak meneutralkan semula toksin didalam darah..

5) Vivix - Membantu meningkatkan tenag di dalam sel badan dan melancarkan peredaran darah..

6) Phytocol St - Mengelakkan penempelan kolestrol dan lemak di dalam darah.





Nak cuba? 
Boleh hubungi saya di πŸ‘‡πŸ‘‡

Fb : Rosshalinda Rozali
Wapp : 01135161912




15 Feb 2017

BUASIR BERDARAH..TUNGGU ATAU IKHTIAR?


Selamat petang...

Sementara tunggu zohor..nak share dulu la testimoni dari kak rohaya..

" Suami kak  alami masalah BUASIR yg teruk..boleh lihat gambar yer.. Darah keluar macam period.. so kak ikhtiar bagi set buasir..



Teruskan dengan set  buasir, otot bahagian dalam  yg keluaq tu dah kecut dah jadi kecik sangt meme puashati cuma darh ja x berenti lg.


Luka dalaman ni bahaya kan..last beli pulak #vivix & cinch tea..sebab dia kan dah jdi letih..so masa bulan offer kak belikan vivix untk dia sebagai hadiah ..


Walaupun ramai yang kata mahal sirap vivix ni? untuk tersayang beli jugak..MASYAALLAH...minum tak hbis sebotol, DARAH DAH STOP tau...badan pun dah TAK LETIH..

meme ajaib betol la vivix kan...kalau boleh setiap bulan mau beli untuk dia😊😊😊"

Anda yang alami masalah yang sama..tapi masih berfikir2...dah luka berdarah pun masih tunggu..



Ingat!!! Berubat dulu sebelum PARAH..dah teruk ambil masa tau nak sembuh .😊

Nak try set buasir atau vivix boleh pm kak lin..free consultation..tips dn cara pemakanan diberi selepas anda terima barang yer..


#Wapp01135161912

KEROSAKAN BUAH PINGGANG DAN PENYAKIT BERANGKAI IKHTIAR DENGAN VIVIX!!

Assalamualaikum..

Jom baca kisah sis yam ni..

" Asalnya ayah yam ada kencing manis..jantung.. kami bagi vivix kat ayah.. moga2 ada perubahan...
sehinggakan Vivix ni, antara suplement kegemaran ayah yam.


Ayah yam sebelum ni , ada masalah kerosakkan buah pinggang pada sebelah kanan sejak 2009.. Dan sebaik ayah saya amalkan vivix selama 3 bulan berturut-turut untuk kencing manis dan jantung pada tahun 2014.

Alhamdulillah, dengan izin Allah, suatu ketika ayah saya pergi check up dengan Dr pakar untuk check up semua organ dalaman,al maklum ayah saya kaya penyakit antaranya Diabetis, Jantung, Buah Pinggang Rosak, Gout dan pernah terkena minor strok.

Ayah sendiri cakap yang Doktor Pakar terkejut, "En Sa'ari! buah pinggan encik dah mula berfungsi balik lah." Syukur sangat, Bukan buah pinggang sahaja mula berfungsi balik, tapi kencing manis dah terkawal, gout mula larikan diri dari ayah. Alhamdulillah.

Mak yam pun amalkan vivix, seronok sangat tengok mak,ayah saya sihat. Tiada apa yang saya mampu balas melainkan usaha untuk bantu pulihkan kesihatan mereka untuk mereka beribadah."



Vivix hanyalah ikhtiar untuk mencegah. Vivix sangat berbaloi. Cubalah,pasti anda teruja! :)
Yang sihat, Tak perlu tunggu sakit baru nak berikhtiar kan..

Alhamdulillah semua dengan izinNya..nak cuba blh pm kak lin..free guide okayπŸ‘Œ

#ShakleeOnlineHomeBiz
#Wapp01135161912
#VivixUntukPelbagaiPenyakit

TIPS ATASI SAKIT BELAKANG AKIBAT EPIDURAL DAN 10 FAKTA TENTANG EPIDURAL..



Apa itu EPIDURAL?


Epidural  adalah salah satu kaedah pembiusan yang paling banyak digunakan untuk proses kelahiran cara pembedahan caeserean. 

Epidural adalah kaedah pengurusan sakit yang paling terkenal yang digunakan bagi mengurangkan sakit2 ibu bersalin yang sangat digemari oleh ibu2 pada masa ini..

BAGAIMANA EPIDURAL DILAKUKAN?


Epidural merupakan pembiusan separuh badan, dimana ketika suntikan pembiusan dibuat, ibu berada dalam keadaan sedar.

Epidural bertindak serta memberikan kesan kepada sistem saraf pusat, sistem kardiovaskular dan sistem pernafasan. Ia akan memberikan kesan kepada tekanan darah, pernafasan, degupan jantung dan beberapa fungsi penting badan yang lain. 

Prosedur epidural hanya boleh dilakukan oleh pakar bius bertauliah sahaja. Prosedur Suntikan Satu Tiub Halus berdiameter 0.45mm akan dimasukkan ke dalam lumbar dengan suntikan jarum di luar kawasan saraf tunjang dan cecair meningis..

Apabila ubat bius telah dimasukkan, ianya akan membasahi akar saraf supaya kesan lebih efektif..Melalui tiub halus inilah, nanti kadar pengaliran ubat  kan memberi kesan kebas kepada saraf yang meiputi kawasan rahim dan servik.

Kadangkala pembedahan yang dilakukan secara kecemasan setelah bayi di dalam kandungan stress dan perlu dikeluarkan segera atas pelbagai sebab. Justeru, ini menyebabkan penggunaan epidural yang tidak dijangka. 

FAKTA DAN KELEBIHAN SUNTIKAN EPIDURAL..

πŸ‘‰  Teknik pembiusan Epidural yang hanya dilakukan oleh pakar bius memerlukan ubat bius disuntik ke bahagian tulang belakang dimana ia akan merebak dan menyekat saraf kesakitan untuk berfungsi sementara waktu..

πŸ‘‰ Suntikan Epidural dapat membantu bakal ibu menahan kesakitan pada fasa pertama dan kedua kelahiran. Pada peringkat kedua kelahiran walaupuan ibu berasa kebas, ianya sama sekali tidak menggangu keupayaan ibu untuk meneran dan mengeluarkan bayinya..

πŸ‘‰ Ubat bius yang digunakan akan mula berfungsi sekitar 5-10minit selepas disuntik kepada ibu. Suntikan ini tidak memberikan kesan mengantuk kepada bakal ibu.

πŸ‘‰ Epidural merupakan ubat tahan sakit yang paling selamat dan sangat duperlukan sekiranya ibu mempunyai masalah kesihatan seperti jantung dan tekanan darah tinggi.

πŸ‘‰ Epidural menyebabkan saluran darah mengembang sekaligus melancarkan pengaliran darah kepada bayi dan secara tidak langsung dapat mengurangkan risiko bayi lemas..

πŸ‘‰ Bakal ibu akan diminta untuk duduk atau mengiring mengikut keselesaan selepas diberi serba sedikit penerangan tentang suntikan epidural  yang akan dilakukan...

πŸ‘‰ Jika bukaan serviks sudah mencapai 8cm atau wanita tersebut sudah bersalin lebih daripada satu kali, kaedah ini adalah amat tidak digalakkan. Ini adalah kerana jarak masa bersalin yang lebih cepat akan menyebabkan suntikan ini tidak begitu berkesan...

πŸ‘‰ Kajian terbaru menunjukkan suntikan epidural yang diambil oleh bakal ibu bukan sahaja tidak mengganggu proses bersalin, malah ia dapat mengurangkan risiko caesarean.

πŸ‘‰ Selain mengurangkan kesakitan, epidural akan memberikan rasa kebas di bahagian bawah perut, ari2 dan rasa sengal di bahagian kaki.

πŸ‘‰ Perlu diketahui, Epidural tidak akan menjamin 100% dapat mengurangkan kesakitan. Kadangkala faktor posisi tubuh ibu semasa dibius dan struktur kedudukan tulang juga akan menyukarkan pakar bius melakukan suntikan dikawasan yang tepat.

Kesannya, ia boleh menjadi antara sebab suntikan ini kurang memberi kesan yang diinginkan.

KESAN SAMPINGAN EPIDURAL..

Banyak kajian yang membuktikan bahawa epidural tidak akan meninggalkan kesan sampingan dalam jangka masa panjang, tetapi apa yang boleh didengari ialah rasa yang tidak selesa dengan RASA KEBAS DAN NYILU pada pinggang dan bahagian bawah badan.

Ada juga ibu yang mengadu mengalami sakut kepala yang kuat akibat ksbocoran cecair meningis.

Ia boleh diatasi dengan cara berehat secukupnya dan banyakksn minum air.

Ada juga dikalangan kawan2 dan pelanggan saya mengamalkan vivix dan ostematrix shaklee untuk atasi kesan Epidural.. Dan tiada lagi kebas2 sakit di bahagian belakang.. Asalkan konsisten pasti berhasil..






Nak cuba juga vivix dan ostematrix shaklee boleh hubungi saya :

πŸ‘‰ wapp 01135161912
πŸ‘‰ Fb Rosshalinda Rozali

Moga penjelasan diats untuk Epidural dapat difahami oleh anda semua😊

9 Feb 2017

OFFER LECITHIN & ALFALFA SEPANJANG FEBRUARI DAN MARCH!!!




Assalamualaikum semua..

Alhamdulillah..setiap awal bulan saja pakat2 tanya kan offer untuk produk shaklee..

Bulan ni shaklee bagi kat hampa potongan 50% tau..beli 1 LECITHIN @ ALFALFA shaklee hampa dapat 1 botol secara PERCUMA..tak perlu nak bayaq apa2 tau..

Jom singgah di fb saya πŸ‘‰ Rosshalinda Rozali untuk info2 yang padat okay..

Berminat nak dapatkan produk offer ni..boleh wapp saya 01135161912.πŸ˜‰

27 Jan 2017

100 Testimoni Hebat Vivix Yang Meletop!!!

Assalamualaikum semua..

Seperti yang kita semua sedia maklum..Vivix shaklee ni pelbagai guna kan..banyak sangat khasiat..


Arini saya nak share testimoni2 Vivix yang pasti membuatkan anda teruja untuk mencuba..tambah2 yang memang ada masalah penyakit kronik tu..

Jom lihat..πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡










































































































Promosi Free Membership untuk pembelian 2 botol vivix masih ada 4 hari lagi..

Yang berminat boleh dapatkan segera..boleh wapp saya πŸ‘‰ 01135161912 @ pm saya di fb Rosshalinda Rozali😊

BlogRosshalindarozali © . Designed by MaisarahSidi.com