BlogRosshalindarozali: Perlukah makanan tambahan sepanjang tempoh kehamilan anda??

2 Oct 2014

Perlukah makanan tambahan sepanjang tempoh kehamilan anda??

Alhamdulillah...hari ni sudah hampir ke 5 bulan usia kandungan saya... sepanjang tempoh masa pregnant kali ni memang terasa BERBEZA..
Apa tidaknya..kali ini saya mencuba SET KEHAMILAN SHAKLEE.. dulu memang terfikir jugak samada perlu tak nak consume supplement ni..maklum la..dah rasa nutrisi semasa saya makan makanan seharian dah cukup..hihi..
Tapi kita perlu tahu sebenarnya pemakanan yg kita consume kadang2 tidak cukup juga khasiatnya..macam saya sendiri..sayur saya tak suka makan..jadi di  mana datangnya makanan seimbang tu kan?
 
Set shaklee untuk wanita mengandung mengandungi :-
 
1. Vitalea Iron Formula iaitu multivitamin dan multimineral yang diperlukan oleh wanita hamil yang kaya dengan pelbagai vitamin dan mineral untuk tubuh..untuk HB yang rendah semasa tempoh kehamilan eloklah amalkan pil ini..
 
2. B Complex with Acid Folic iaitu vitamin yang diperlukan bagi mengelakkan stress, kurangkan rasa letih, untuk pembentukan saraf tulang belakang baby yang sihat bagi mengelakkan penyakit 'spina bifida' iaitu sumbing tulang belakang di kalangan baby..
 
3. Sustained Released Vitamin C Plus sinonim untuk antibodi wanita hamil bagi melawan sebarang penyakit...pengambilan vitamin c juga dapat membantu masalah kulit muka yang kusam dan kadang kala akibat dari hormon yang tidak stabil semasa tempoh kehamilan berlakunya jerawat yang ketara, jadi vitamin c dapat membantu masalah ini..
 
4.  0mega Guard iaitu minyak omega 3 yang diperlukan oleh baby semasa tumbesan pada bulan ke 4.. minyak ikan ini membantu tumbesan otak dan retina yang sihat untuk baby..
 
5. Energizing Soy Protein (ESP) iaitu sumber protein yang diperlukan bagi wanita hamil untuk melengkapkan pemakanan harian di samping memberi tenaga yang berpanjangan..Esp juga membantu mengelakkan rasa lapar yang berlebihan..khasiat untuk baby pula, insyaAllah kulit baby kita pun akan cerah dan gebu jika diamalkan hari2..
 
6. Ostematrix iaitu sumber kalsium terbaik untuk wanita mengandung.. Macam saya yang x suka minum susu, saya prefer consume ostematrix ni..ostematrix juga membantu mengelakkan cramp atay kejang semasa mengandung..Alhamdulillah, mengandung kali ni, tak pernah terjadi lagi kejang di betis dan dapat kurangkan sakit2 belakang badan..

 
 
So sebagai alternatif untuk wanita mengandung di luar sana yang masih tercari-cari supplement yang sesuai untuk diri sendiri serta baby, apa kata cuba set ini...insyaAllah anda akan jatuh hati...:)
 
 
FB Rosshalinda Rozali I 011-35161912I ciklindakhairul@gmail.com
COD area Pulau Langkawi, lain2 area guna pos laju
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit
 

No comments:

Post a Comment

BlogRosshalindarozali © . Designed by MaisarahSidi.com